Dużo firm deleguje swoich pracowników. Powodowy mogą być różne, w zależności od spraw jakie muszą ustalić. Niekiedy są to krótkie wyjazdy służbowe innym razem dłuższe i bardziej czasochłonne wyjazdy. Jednym z powodów są różnorakiego rodzaju konferencje czy posiedzenia, innym szkolenia bądź praca na dłuższy okres w siedzibie firmy będącej poza granicami kraju. Przed samym wyjazdem pracownika powinno się załatwić szereg spraw. Każdy także winien znać swoje prawa, pracownik musi mieć pojęcie jaką prace będzie musiał wykonywać w nowym tymczasowym miejscu pracy. Należy także spełniać inne wymagania jakie stawia nam państwo pracownicy delegowani
. Szereg załatwiań czeka pracodawcę nie tylko w na miejscu ale również w kraju do którego ma być delegowany pracownik. Dzięki odpowiednim dyrektywom jakie inauguruje Unia większość niejasności zostaje rozwiązana. Ponieważ jest ona ciągle dopracowywana trzeba być na bieżąco z wszelkimi informacjami.